Türkiye’de ilk lisanslı güneş enerjisi santraline sahip olan Muğla Büyükşehir Belediyesi, çevre dostu ve yenilenebilir enerji yatırımlarını her geçen yıl artırarak devam ettiriyor. Menteşe Denizova Mahallesinde kurulan güneş tarlasındaki enerji üretimi ile hem çevre korunuyor, hem de Büyükşehir Belediyesi bütçesine milyonlarca liralık katkı sunuluyor.
Muğla Büyükşehir Belediyesi ilk lisanlı güneş enerjisi santralini Menteşe ilçesindeki Mezbaha tesislerinde kurarken yatırımlarını şehirlerarası yolcu terminallerinde devam etti. Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, temiz, yenilenebilir ve çevre dostu enerji yatırımlarına devam ettiklerini açıkladı.
Başkan Aras yaptığı açıklamada, "MUSKİ bünyesinde hayata geçirdiğimiz güneş enerji santrallerine iki yeni tesis daha ekleyerek sayıyı 10’a çıkardık. 45 günlük kısa bir sürede 4.2 milyon kilovat saat enerji üreterek 23 milyon TL’nin üzerinde tasarruf sağladık; aynı zamanda 3 bin 375 ton karbon salımının önüne geçtik. Yenilenebilir enerjiye yaptığımız her yatırım; daha düşük maliyet, daha temiz bir çevre ve daha güçlü bir gelecek demektir. Güneşten elde ettiğimiz enerjiyle hem kamu kaynaklarını koruyor, hem de iklim kriziyle mücadeleye somut katkı sunuyoruz. Bu çevresel kazanım, on binlerce ağacın yıllık karbon tutumuna eşdeğer bir etki oluşturuyor. Geleceğin Muğla’sını; yeşil dönüşümü benimseyen, kaynaklarını verimli kullanan, çevreye duyarlı ve sürdürülebilir yatırımlarla güçlenen bir kent olarak inşa etmeyi sürdürüyoruz" dedi.
HABER KAYNAĞI : İHA