USD 0,0000
EUR 0,0000
USD/EUR 0,00
ALTIN 000,00
BİST 0.000
Teknoloji

Yangında ilk kez kullanılan yenilikçi dron sistemi başarıyla test edildi

ORMAN GENEL MÜDÜRLÜĞÜ (OGM), ADANA'DA MEYDANA GELEN YANGINDA YENİLİKÇİ DRON SİSTEMİNİN BAŞARIYLA KULLANILDIĞINI DUYURDU.

Yangında ilk kez kullanılan yenilikçi dron sistemi başarıyla test edildi
22-06-2026 10:35

Orman Genel Müdürlüğü (OGM), Adana’da meydana gelen yangında yenilikçi dron sisteminin başarıyla kullanıldığını duyurdu. OGM, resmi sosyal medya hesabından Adana’nın Sarıçam ilçesinde meydana gelen yangında, yenilikçi dron sisteminin başarıyla kullanıldığını açıkladı. Müdürlük, özellikle henüz büyüme evresine geçmemiş, başlangıç aşamasındaki yangınlarda müdahaleyi kolaylaştıracak bu sistemin; zorlu arazi şartlarında kara ekiplerine destek sağlayacağını, ulaşılması güç noktalara kısa sürede erişebileceğini bildirdi. Aynı zamanda yenilikçi dron sisteminin; yangının ilerleme istikametinde köpük ve retardant uygulanarak yayılımın yavaşlatılabileceği, müdahale kapasitesini ve personel güvenliğini de önemli ölçüde artıracağı belirtildi. Öte yandan Müdürlük tarafından yapılan açıklamada; teknolojik yetkinliklerin nitelikli insan kaynağıyla birleştiği, Yeşil Vatan savunmasında inovatif çözümlerle ormanların korunmaya devam edileceği ifade edildi.



HABER KAYNAĞI : İHA
Editor : KAYNAK-İHA
SİZİN DÜŞÜNCELERİNİZ?
ÇOK OKUNANLAR
ANKET TÜMÜ
ARŞİV ARAMA
PUAN DURUMU TÜMÜ